miercuri, 12 septembrie 2012

MEDITATIA - Un ajutor de nadejde pentru vindecare


Oamenii au 4 stari de constiinta: a gandi, a nu gandi, a dormi, a fi treaz . Exista starea normala de veghe cand suntem treji si gandim, exista starea de vis sau somnul REM (cand gandim, dar nu suntem treji), exista o stare de somn profund (nu suntem treji si nici nu gandim), iar a patra stare e starea constiintei fara ganduri (treji, dar nu gandim). Primele trei stari le intalnim frecvent in viata cotidiana, a patra este meditatia – cand valurile constante ale gandurilor dispar.
Meditatia este ceva ce experimentam cu totii si este ceva natural ca inotatul de exemplu, dar majoritatea dintre noi am uitat cum s-o facem. In aceasta stare de constiinta fara ganduri, nu ne gandim nici la trecut si nici la viitor.

Suntem in intregime in Prezent, in starea de A FI si nu risipim pretioasele momente ale vietii reflectand la momente disparute sau care nu s-au manifestat inca. Incepem sa ne bucuram de noi insine, de spiritul nostru, de frumusetea noastra interioara si frumusetea intregii Creatii. Incepe sa ne placa “sa fim” si incepem sa evoluam. Incepem sa realizam ca nu suntem doar simple corpuri si odata ce acceptam acest adevar apare cunoasterea si intelegerea ca nu avem de ce sa ne temem si ca ne putem trai vietile pe deplin. Pentru asta este esential sa incepem practicarea unei forme de igiena mentala zilnic si sa integram aceste obiceiuri in rutina zilnica, la fel ca spalatul, pieptanatul, etc.

Prin practica meditatiei, ne putem creste frecventele vibrationale si putem petrece mai mult timp vibrand in iubire si mai putin in teama sau ura. Meditatia nu presupune efort si e usor de invatat. Prin intermediul unei mantre, supravegherea respiratiei sau alte tehnici este posibil sa incepi sa remarci bresele dintre ganduri si sa maresti treptat durata acelor brese, pana devii capabil sa sustii acea pace o perioada semnificativa de timp.



S-au facut multe studii care s-au si publicat despre multiplele beneficii ale  meditatiei. Indiferent cine esti si ce rol joci in aceasta viata (doctor, artist, inginer, atlet, fermier, profesor, elev, avocat, constructor, arhitect, tamplar, etc) meditatia iti va imbogati viata, vei deveni mai puternic, mai inspirat, mai creativ, intr-un cuvant te va face mai bun, astfel incat sa gasesti solutii rapide si eficiente la orice probleme sau situatii cu care te vei confrunta pe parcursul vietii.

Sri Sri Ravi Shankar: “Orice celula a corpului are capacitatea de a cuprinde infinitul. Trebuie sa ne atingem intregul potential cu care ne-a inzestrat natura, potentialul de a cuprinde infinitul, pe care o are orice celula. Pentru asta trebuie sa practicam meditatia cu regularitate. Nu avem nevoie decat de cateva minute. Odata incorporata in rutina zilnica nu va mai fi o povara. Confluenta dintre cunoastere, intelegere si practica iti implineste viata. Cand atingi starile mai inalte ale constiintei, vei descoperi ca nu mai poti fi dezechilibrat de diferite situatii si perturbari. Devii frumos si puternic, o inflorescenta suava, delicata, frumoasa, capabila sa se adapteze diferitelor situatii de viata fara repercursiuni.” 






2 comentarii:

  1. Acum 4 ani am suferit o depresie, cel putin asa credeam eu. Am divortat si am avut senzatia ca toata lumea mi s-a clatinat si urmeaza sa se destrame. Parca mergeam din rau in mai rau in fiecare zi. Am tinut-o asa pana acum un an cand la recomandarea unei prietene am fost la o serie de sedinte de coaching cu Anne de la Centrul Armonia (prietena mea saraca imi tot spunea de luni de zile…) In timpul sedintelor, ce pot sa spun M_AM DESCOPERIT. Am reinvatat cine sunt, ce sunt si cat de frumoasa sunt, am invatat cum sa fac fata diverselor situatii si cum sa ma privesc. Evident ca nu era depresie in adevaratul sens al cuvantului, ci doar uitasem cine sunt. Sunt mandra de mine pentru pasul facut. De multe ori depresia o confundam cu gandirea negativa, o imagine despre noi dezastruoasa, etc...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ti-ai revenit si mai ales ca ti-ai dat seama ca esti o persoana valoroasa. Fiecare dintre noi ar trebui sa se descopere, sa afle cine este. Iti recomand sa citesti ultimile doua articole publicate in aceasta luna "Cine sunteti voi?!" si "Omul intre materie si divinitate"

    RăspundețiȘtergere